Leitmotiv: een woord dat in het woordenboek wordt omschreven als een steeds terugkerende zin of thema in een kunstwerk, literatuur of muziek, dat belangrijke kenmerken illustreert. Leitmotiv-producten worden zo genoemd om hun sterke en tijdloze designelementen die in elke collectie voorkomen. Hun producten verrassen iedereen met gedurfde en uitdagende ontwerpen, wat deze collectie uniek maakt in de wereld. Leitmotiv stond vroeger bekend als een designermerk dat zowel opkomende als gevestigde ontwerpers de kans bood om hun ideeën in productie te laten nemen. Deze producten varieerden van waxinelichthouders tot klein meubilair en verlichting. Sommige van de ontworpen producten maken nog steeds deel uit van de huidige collectie van Leitmotiv. Vandaag de dag staat Leitmotiv voor een zorgvuldig samengestelde collectie kleinmeubelen en verlichtingsproducten. Elk seizoen maakt Leitmotiv gebruik van de bijzondere talenten van externe ontwerpers uit de hele wereld; zo ontstaat een collectie die iedereen de mogelijkheid biedt om een designtouch aan zijn of haar woonkamer toe te voegen. Twee keer per jaar reist de creatieve afdeling van Leitmotiv de wereld rond op zoek naar leveranciers die hun ideeën en ontwerpen tot leven kunnen brengen. Ook bezoeken zij vele internationale beurzen op zoek naar in het oog springende producten en ideeën die elke huiskamer met elkaar verbinden. Speciale aandacht wordt besteed aan producten die uitblinken in vorm, kleur, prijs en natuurlijk functionaliteit. Na het verzamelen van een groot aantal baanbrekende producten, passeren alleen de allerbeste producten de altijd kritische Leitmotiv-collectievergaderingen en worden opgenomen in de nieuwste, exclusieve Leitmotiv-collectie |